Informacje
Od czego zacząć załatwianie pogrzebu?
Utrata bliskiej osoby jest niezwykle bolesna i smutna – wiemy z doświadczenia, że trudno jest w takich chwilach myśleć o formalnościach. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kilka wskazówek, jak krok po kroku zająć się organizacją pogrzebu. Pierwszą czynnością jest uzyskanie karty zgonu – należy wezwać lekarza, który wyda odpowiedni dokument. Kolejnym etapem jest wezwanie firmy pogrzebowej, której pracownicy odbiorą ciało.
Formalności po śmierci – organizacja pogrzebu krok po kroku
Następnie zobowiązani są Państwo do dostarczenia nam dowodu osobistego zmarłego, legitymacji ZUS-owskiej (w przypadku gdy osoba zmarła była emerytem/rencistą) lub zaświadczenia o zatrudnieniu (w przypadku osoby pracującej). Z chwilą wejścia w życie przepisów RODO potrzebny jest również dodatkowy akt (urodzenia lub małżeństwa w zależności od stopnia pokrewieństwa do osoby zmarłej). Osoba zajmująca się pochówkiem zobowiązana jest do okazania swojego dowodu osobistego. Resztę formalności jako firma pogrzebowa bierzemy na siebie
Informator
W chwili utraty bliskiej osoby jesteśmy załamani i zasmuceni. W celu uświadomienia i ułatwienia państwu podjęcia pierwszych czynności przygotowaliśmy krótki informator.
1
W przypadku zgonu w miejscu zamieszkania trzeba wezwać lekarza, który stwierdzi zgon i wystawi potwierdzenie zgonu (statystyczną kartę zgonu).
2
Następnie możecie wybrać państwo zakład, który zajmie się pochówkiem i wezwać telefonicznie po odbiór ciała.
3
Zmarły(a) zostanie przewieziony do chłodni.
4
Do przygotowania wstępnych dokumentów potrzebne są dowód osobisty osoby zmarłej, legitymacja ZUS-owska, karta zgonu oraz dowód osobisty osoby zajmującej się pochówkiem.
5
Na podstawie tych dokumentów załatwimy urzędowe akty zgonu.