Informacje

Informacje

Od czego zacząć załatwianie pogrzebu?


Utrata bliskiej osoby jest niezwykle bolesna i smutna – wiemy z doświadczenia, że trudno jest w takich chwilach myśleć o formalnościach. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kilka wskazówek, jak krok po kroku zająć się organizacją pogrzebu. Pierwszą czynnością jest uzyskanie karty zgonu – należy wezwać lekarza, który wyda odpowiedni dokument. Kolejnym etapem jest wezwanie firmy pogrzebowej, której pracownicy odbiorą ciało.

Formalności po śmierci – organizacja pogrzebu krok po kroku

Następnie zobowiązani są Państwo do dostarczenia nam dowodu osobistego zmarłego, legitymacji ZUS-owskiej (w przypadku gdy osoba zmarła była emerytem/rencistą) lub zaświadczenia o zatrudnieniu (w przypadku osoby pracującej). Z chwilą wejścia w życie przepisów RODO potrzebny jest również dodatkowy akt (urodzenia lub małżeństwa w zależności od stopnia pokrewieństwa do osoby zmarłej). Osoba zajmująca się pochówkiem zobowiązana jest do okazania swojego dowodu osobistego. Resztę formalności jako firma pogrzebowa bierzemy na siebie

Informator


W chwili utraty bliskiej osoby jesteśmy załamani i zasmuceni. W celu uświadomienia i ułatwienia państwu podjęcia pierwszych czynności przygotowaliśmy krótki informator.


1

W przypadku zgonu w miejscu zamieszkania trzeba wezwać lekarza, który stwierdzi zgon i wystawi potwierdzenie zgonu (statystyczną kartę zgonu).

2

Następnie możecie wybrać państwo zakład, który zajmie się pochówkiem i wezwać telefonicznie po odbiór ciała.

3

Zmarły(a) zostanie przewieziony do chłodni.

4

Do przygotowania wstępnych dokumentów potrzebne są dowód osobisty osoby zmarłej, legitymacja ZUS-owska, karta zgonu oraz dowód osobisty osoby zajmującej się pochówkiem.

5

Na podstawie tych dokumentów załatwimy urzędowe akty zgonu.