Informacje

Informacje

Od czego zacząć załatwianie pogrzebu?


Utrata bliskiej osoby jest niezwykle bolesna i smutna – wiemy z doświadczenia, że trudno jest w takich chwilach myśleć o formalnościach. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kilka wskazówek, jak krok po kroku zająć się organizacją pogrzebu. Pierwszą czynnością jest uzyskanie karty zgonu – należy wezwać lekarza, który wyda odpowiedni dokument. Kolejnym etapem jest wezwanie firmy pogrzebowej, której pracownicy odbiorą ciało.

Formalności po śmierci krok po kroku

Następnie zobowiązani są Państwo do dostarczenia nam dowodu osobistego zmarłego, legitymacji ZUS-owskiej (w przypadku gdy osoba zmarła była emerytem/rencistą) lub zaświadczenia o zatrudnieniu (w przypadku osoby pracującej). Z chwilą wejścia w życie przepisów RODO potrzebny jest również dodatkowy akt (urodzenia lub małżeństwa w zależności od stopnia pokrewieństwa do osoby zmarłej). Osoba zajmująca się pochówkiem zobowiązana jest do okazania swojego dowodu osobistego. Resztę formalności jako firma pogrzebowa bierzemy na siebie

Informator


W chwili utraty bliskiej osoby jesteśmy załamani i zasmuceni. W celu uświadomienia i ułatwienia państwu podjęcia pierwszych czynności przygotowaliśmy krótki informator.


1

W przypadku zgonu w miejscu zamieszkania trzeba wezwać lekarza, który stwierdzi zgon i wystawi potwierdzenie zgonu (statystyczną kartę zgonu).

2

Następnie możecie wybrać państwo zakład, który zajmie się pochówkiem i wezwać telefonicznie po odbiór ciała.

3

Zmarły(a) zostanie przewieziony do chłodni.

4

Do przygotowania wstępnych dokumentów potrzebne są dowód osobisty osoby zmarłej, legitymacja ZUS-owska, karta zgonu oraz dowód osobisty osoby zajmującej się pochówkiem.

5

Na podstawie tych dokumentów załatwimy urzędowe akty zgonu.